2006 Praha, Tsjekkia

26. september dro Norsk Asfaltforening med 36 deltakere på studietur til Praha.

Etter en hyggelig lunsj på Petrin-høyden dro vi rett ned på hotellet Jalta og fikk en meget interessant orientering om HMS-systemet i Tarmac CZ. Dette er et system utviklet av morselskapet Anglo American, og hvordan dette ble tilpasset tjekkiske forhold.

Neste dag ble vi møtt av to representanter fra den tjekkiske Road contractors association. Disse tok oss med på et asfaltverk. Her fikk vi mye informasjon før turen gikk videre til et laboratorium. Dagen ble avsluttet med besøk og informasjon om støpeasfalt.

28. september var vi på befaring i Praha. Vi var så heldig å få en faglig orientering av en som som jobber i TSK (teknisk veiforvalting). Han var ekspert på brostein og kunne vise oss brosteinlegging i praksis med alle mulige tekniske detaljer.

Noe tid til å se Praha med to fantastiske guider ble det også. Flott utbytte både faglig og sosialt.